Camera with coax connection to recorder with POE

dahuauser

Young grasshopper
Joined
Nov 14, 2020
Messages
38
Reaction score
4
Location
belgium
Heb een recorder met 8 kanalen waarop een aantal camera's zijn aangesloten via POE dus utp kabel.
Heb je nog enkele oudere camera's liggen die ik zou willen aansluiten op deze recorder, kan dit? en indien ja, wat heb ik hiervoor nodig?
In bijlage foto van type camera en recorder.
dahua (2).jpgdahua (1).jpg
 

jarrow

Pulling my weight
Joined
Jan 6, 2022
Messages
159
Reaction score
170
Location
NL
Aangezien dit een Engelstalig forum is verwacht ik niet dat je veel meer antwoorden in het Nederlands gaat krijgen.

Antwoord op je vraag: is mogelijk, maar niet zonder extra apparatuur. Aangezien een NVR geen mogelijkheid heeft om het analoge signaal te encoden, heb je een encoder nodig. Losse encoders zijn hier geschikt voor, maar niet goedkoop.
Een andere optie is om een Dahua DVR/XVR zonder harde schijf met een RTSP stream te gebruiken. Deze kun je vervolgens in je NVR toevoegen als extra videokanalen.
 

dahuauser

Young grasshopper
Joined
Nov 14, 2020
Messages
38
Reaction score
4
Location
belgium
Have a recorder with 8 channels to which a number of cameras are connected via POE, so utp cable.
I still have some older cameras that I would like to connect to this recorder, is this possible? and if yes, what do I need for this?
Attached photo of type of camera and recorder.
 

Attachments

TonyR

IPCT Contributor
Joined
Jul 15, 2014
Messages
16,443
Reaction score
38,159
Location
Alabama
Have a recorder with 8 channels to which a number of cameras are connected via POE, so utp cable.
I still have some older cameras that I would like to connect to this recorder, is this possible? and if yes, what do I need for this?
Attached photo of type of camera and recorder.
ENGLISH:
The camera is analog, with a composite video output.
The NVR is a POE NVR which has no analog input and only works with IP (digital video stream) cameras.
You would need an encoder to convert the camera's analog output to a digital stream and they are very expensive.
It would be cheaper to buy a new POE IP camera suited for that NVR and you could have much better video quality, as that analog camera is only 720 TVL (low resolution).

You might be able to find an analog DVR to accept their input and provide a RTSP stream out on it's LAN port but you'd still have to get the NVR to be able to accept it and that could be quite a challenge. I don't think I would spend that much effort, time and money to use those analog cameras.

DUTCH:
De camera is analoog, met een composiet video-uitgang.

De NVR is een POE NVR die geen analoge ingang heeft en alleen werkt met IP (digital video stream) camera's.

Je zou een encoder nodig hebben om de analoge output van de camera om te zetten in een digitale stream en die zijn erg duur.

Het zou goedkoper zijn om een nieuwe POE IP-camera te kopen die geschikt is voor die NVR en je zou een veel betere videokwaliteit kunnen hebben, aangezien die analoge camera slechts 720 TVL (lage resolutie) is.

Je zou misschien een analoge DVR kunnen vinden om hun invoer te accepteren en een RTSP-stream naar de LAN-poort te sturen, maar je moet nog steeds de NVR hebben om het te kunnen accepteren en dat kan een hele uitdaging zijn. Ik denk niet dat ik zoveel moeite, tijd en geld zou besteden aan het gebruik van die analoge camera's.
 
Last edited:
Top