Hikvision DS-2DE3A400BW-DE ColorVu - hardware reset button

mrfusi0n

n3wb
Joined
Sep 3, 2021
Messages
2
Reaction score
2
Location
Hawaii
Hope this thread is helpful to someone. I ordered a used Hikvision camera from a reputable, authorized US dealer (I'll leave them anonymous for now) and found that it had not been factory reset! It had a non-standard IP address and had an administrator password set. I was essentially locked out of my new-to-me camera. At this point I should have reached out to the company and I think I could have provided them an XML file or QR code and they could have gotten the camera unlocked for me. However, I opted to try to do it myself by looking for a reset button. I wouldn't say I recommend this as it probably voids warranties and may prevent you from being able to return your camera but I figured I would post my findings here as it may be helpful to someone else.

I started by searching these forums for where I might find a reset button. I found that other Hikvision camera models had a reset button "hidden" inside on a circuit board so I thought I'd take a look. I definitely overlooked mine at first since it was SO tiny and really didn't look like a button at first glance. Attached is an image with the button circled in red. I opened up the camera in the following order:
  1. Removed white plastic trim on opposite side from dome. This piece is held in place with plastic clips which snap into place (no screws). Mine has a little gap on both sides to help start removing it. I recommend using a plastic tool for prying to prevent the plastic from being gouged. Something like a guitar pick or tools for opening a cell phone might be best.
  2. Remove top/heat sink cover. Removing the plastic trim in step one reveals a number of screws. Four inset screws hold the heat sink cover to the rest of the camera body. There were also 5 screws that were set much higher. No need to remove these screws. I think they just hold the plastic cover to the metal heat sink.
  3. Reset the camera! Near the edge of the circuit board (circled in red in the attached image) is a tiny button labeled "SW2". Press the button with something small and non-conductive. I used my fingernail but putting your finger on the electronics while powering it on might not be the best idea. Following guides elsewhere for resetting Hikvision cameras, press the button with the camera's power OFF. Then, while still holding the button down, plug the camera in and continue holding the button down for 10 to 20 seconds. Done!
  4. Reassemble camera.
 

Attachments

Boup

n3wb
Joined
Aug 25, 2024
Messages
2
Reaction score
1
Location
Belgie
Ik hoop dat deze thread nuttig is voor iemand. Ik heb een gebruikte Hikvision-camera besteld bij een gerenommeerde, geautoriseerde Amerikaanse dealer (ik laat ze voor nu anoniem) en ontdekte dat deze niet was gereset naar de fabrieksinstellingen! De camera had een niet-standaard IP-adres en er was een beheerderswachtwoord ingesteld. Ik was in feite buitengesloten van mijn nieuwe camera. Op dit punt had ik contact moeten opnemen met het bedrijf en ik denk dat ik ze een XML-bestand of QR-code had kunnen geven en dat ze de camera voor me hadden kunnen ontgrendelen. Ik heb er echter voor gekozen om het zelf te proberen door te zoeken naar een resetknop. Ik zou dit niet aanraden, omdat het waarschijnlijk de garantie ongeldig maakt en het kan voorkomen dat u uw camera kunt retourneren, maar ik dacht dat ik mijn bevindingen hier zou plaatsen, omdat het misschien nuttig is voor iemand anders.

Ik begon met het doorzoeken van deze forums om te zien waar ik een resetknop kon vinden. Ik zag dat andere Hikvision-cameramodellen een resetknop hadden die "verborgen" zat op een printplaat, dus ik dacht dat ik er eens naar zou kijken. Ik had de mijne in eerste instantie absoluut over het hoofd gezien, omdat hij ZO klein was en op het eerste gezicht niet echt op een knop leek. Bijgevoegd is een afbeelding met de knop omcirkeld in het rood. Ik opende de camera in de volgende volgorde:
  1. Verwijderde witte plastic rand aan de andere kant van de koepel. Dit stuk wordt op zijn plaats gehouden met plastic clips die vastklikken (geen schroeven). De mijne heeft een kleine opening aan beide kanten om te helpen bij het verwijderen. Ik raad aan om een plastic gereedschap te gebruiken om te wrikken om te voorkomen dat het plastic wordt gekerfd. Iets als een gitaarplectrum of gereedschap om een mobiele telefoon te openen, is misschien het beste.
  2. Verwijder de bovenkant/koellichaamkap. Als u de plastic rand in stap één verwijdert, ziet u een aantal schroeven. Vier ingelegde schroeven bevestigen de koellichaamkap aan de rest van de camerabody. Er waren ook 5 schroeven die veel hoger waren geplaatst. Het is niet nodig om deze schroeven te verwijderen. Ik denk dat ze alleen de plastic kap aan de metalen koellichaam bevestigen.
  3. Reset de camera! Dichtbij de rand van de printplaat (omcirkeld in rood in de bijgevoegde afbeelding) zit een kleine knop met het label "SW2". Druk op de knop met iets kleins en niet-geleidends. Ik gebruikte mijn vingernagel, maar je vinger op de elektronica leggen terwijl je hem aanzet, is misschien niet het beste idee. Volg de handleidingen elders voor het resetten van Hikvision-camera's en druk op de knop terwijl de camera is uitgeschakeld. Sluit vervolgens de camera aan terwijl je de knop nog steeds ingedrukt houdt en houd de knop 10 tot 20 seconden ingedrukt. Klaar!
  4. Zet de camera weer in elkaar.
[/CITAAT]
Super heeft mij heel goed geholpen. Ik had een zelfde probleem.
Net de camera open gevezen en kunnen resetten.
Anders had ik niet lang kunnen zoeken naar de resetknop

Alvast bedankt om dit te delen
 
Top