Nuovo membro

R.89

n3wb
Joined
Nov 3, 2017
Messages
5
Reaction score
0
Location
Roma
Hello guys i'm new user and i live in Italy. Sorry but i speak a little english but i prefer speak with my original language because if you use the google traductor you can understand me well.

Mi sono iscritto perché ho appena acquistato il programma blue iris e lo trovo molto affascinante..sto provando a configurarlo per il mio impianto di video sorveglianza e spero che questo portale mi aiuti a capire bene il suo funzionamento. :)
Sto avendo difficoltà nella visione dei video in diretta, ho molti lag durante la visione e quando salvo il video non si vede fluido. Sto utilizzando la Foscam FI9900P 1080p e devo dire che se utilizzo la funzione su app foscam e la pagina web di configurazione, non avere nessun problema
 
Last edited:

mat200

IPCT Contributor
Joined
Jan 17, 2017
Messages
13,649
Reaction score
22,738
Hello guys i'm new user and i live in Italy. Sorry but i speak a little english but i prefer speak with my original language because if you use the google traductor you can understand me well.

Mi sono iscritto perché ho appena acquistato il programma blue iris e lo trovo molto affascinante..sto provando a configurarlo per il mio impianto di video sorveglianza e spero che questo portale mi aiuti a capire bene il suo funzionamento. :)
Sto avendo difficoltà nella visione dei video in diretta, ho molti lag durante la visione e quando salvo il video non si vede fluido. Sto utilizzando la Foscam FI9900P 1080p e devo dire che se utilizzo la funzione su app foscam e la pagina web di configurazione, non avere nessun problema
Welcome R89

It's easy to get swamped with information here, so I wanted to share some notes with you

Please check out @giomania 's notes:
Dahua Starlight Varifocal Turret (IPC-HDW5231R-Z)

I have also made notes which are a summary of a lot of the reading I've been doing here,:
Looking for some advice and direction!

Have fun joining us here.
 

Philip Gonzales

Getting comfortable
Joined
Sep 20, 2017
Messages
697
Reaction score
551
Hello guys i'm new user and i live in Italy. Sorry but i speak a little english but i prefer speak with my original language because if you use the google traductor you can understand me well.

Mi sono iscritto perché ho appena acquistato il programma blue iris e lo trovo molto affascinante..sto provando a configurarlo per il mio impianto di video sorveglianza e spero che questo portale mi aiuti a capire bene il suo funzionamento. :)
Sto avendo difficoltà nella visione dei video in diretta, ho molti lag durante la visione e quando salvo il video non si vede fluido. Sto utilizzando la Foscam FI9900P 1080p e devo dire che se utilizzo la funzione su app foscam e la pagina web di configurazione, non avere nessun problema
Hi @R.89

So even the recordings have lag? It is recommended to use direct to disk recording instead of re-encoding but I don't believe the free version lets you do this. What are the specs of the machine you are using for blue iris? What model, processor, RAM, etc. and what is the current CPU and RAM usage? What is the bitrate, fps, and I-frame set for on the camera? Have you tried playing back recording on another device instead of the blue iris computer?

Regards,

Philip
 

R.89

n3wb
Joined
Nov 3, 2017
Messages
5
Reaction score
0
Location
Roma
Grazie molto per il tuo aiuto ... attualmente ho ho Blue iris 4.0.3.1 ma con questa versione il modello della mia foscam non esiste e quindi mi installa il più vicino a quel modello. Con la versione attuale 4.6.4.6 è perfetto, no problems no lag.... ma è finito il periodo di prova :(
 
Last edited:

fenderman

Staff member
Joined
Mar 9, 2014
Messages
36,897
Reaction score
21,250
[QUOTE = "R.89, post: 224412, member: 43646"] Thank you very much for your help ... I currently have Blue iris 4.0.3.1 but with this version the model of my foscam does not exist and so installs me closer to that model. With current version 4.6.4.6 is perfect, no problems no lag .... but the trial period is over :([/ QUOTE]
the upgrade from Blue iris 4.0.3.1 to 4.6.4.6 is FREE.
Blue Iris Updates
 
Top